Możesz zabezpieczyć się przed plajtą biura podróży

Możesz zabezpieczyć się przed plajtą biura podróży
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Jak mówi doskonale wszystkim znane przysłowie „przezorny zawsze ubezpieczony”. Dlatego też zanim zdecydujesz się na wyjazd zagraniczny z biurem podróży sprawdź wszystko dokładnie i dowiedz się czy możesz zabezpieczyć się przed plajtą biura podróży.

Aby sprawdzić wiarygodność organizatora wycieczki wystarczy zadzwonić do urzędu marszałkowskiego, który prowadzi rejestr organizatorów i pośredników turystycznych na terenie danego województwa. Urzędnicy odpowiedzą Ci na wszystkie pytania, sprawdzą czy dane biuro cieszy się dobrą renomą wśród klientów, czy nie toczy się wobec niego żadne postępowanie administracyjne. Ponadto, udzielą Ci informacji na temat gwarancji bankowej biura, a więc czy dysponuje ono odpowiednim zabezpieczeniem na wypadek ewentualnego bankructwa.

Obowiązkiem każdego biura podróży jest przedstawienie klientowi obecnej sytuacji finansowej biura. Kiedy pracownicy odmawiają udzielenia owej informacji, to znak, że coś może być nie w porządku, dlatego też należy się 100 razy zastanowić czy warto korzystać z jego usług.

Wpłaciłeś już pieniądze. Szykujesz się do wyjazdu. A tu nagle ze środków masowego przekazu dociera do Ciebie informacja, że dane biuro podróży właśnie zbankrutowało. Co możesz w danej sytuacji zrobić? Czy istnieje jakakolwiek realna szansa, aby odzyskać pieniądze?

Największe szansę na zwrot utraconych pieniędzy mają osoby, które płaciły za wczasy kartą płatniczą ( debetową, kredytową, charge). Mało kto wie, że owe karty posiadają Chargeback, czyli tzw. obciążenie zwrotne. Pod tym terminem kryje się forma zabezpieczenia, dzięki której możemy odzyskać pieniądze w przypadku, gdy nie otrzymamy zamówionego przedmiotu czy usługi.

Zanim jednak zainicjujemy chargeback w banku, to musimy złożyć wniosek o zwrot środków we właściwym urzędzie Marszałkowskim. Kiedy odpowiedź będzie odmowna wówczas wtedy w przeciągu 50 dni musimy złożyć wniosek do banku. Do wniosku reklamacyjnego należy dołączyć m.in. takie dokumenty jak: potwierdzenie rezerwacji, paragon, odpowiedź odmowną od ww. podmiotu. Po uzyskaniu kompletnej dokumentacji bank kontaktuj się z daną organizacją płatniczą, a ta dopełnia reszty formalności. Kiedy biuro podróży nie posiada odpowiedniej ilości środków na spłatę klientów, wówczas to ona zobowiązana jest wypłacić klientom całą sumę.

Na rynku nie ma żadnego ubezpieczenia, które zabezpieczałoby Cię prze ewentualnym bankructwem biura podróży. Możesz jedynie skorzystać z bogatej oferty ubezpieczeń chroniących przed np. odwołaniem wyjazdu, brakiem noclegu, etc. Ale zanim zdecydujesz się na jego wykupienie sprawdź czy pokrywa ono odwołanie wyjazdu z Twojej winy czy z winy organizatora.

Podobne wpisy o podróżach oraz turystyce:

about author

admin

related articles

Polecamy: